
- ifib-research
- Publications
Publications
Here you can find our publications (books and articles), conference papers and lectures by ifib staff.
Breiter, Andreas; Krieter, Philipp; Lehmann-Wermser, Andreas; Viertel, Michael; Weyel, Benjamin (2022): KI-Unterstützung in der Kulturellen Bildung: Potenziale von Learning Analytics für Musiklernen am Beispiel automatisierter Auswertungen von Bildschirmaufzeichnungen. in: Claudia de Witt, Christina Gloerfeld, Silke E. Wrede Sammelband KI in der Bildung, Springer VS
Mucha, Henrik;
Correia de Barros, Ana;
Benjamin, Jesse Josua;
Benzmüller, Christoph;
Bischof, Andreas;
Buchmüller, Sandra;
de Carvalho, Alexandra;
Dhungel, Anna-Katharina;
Draude, Claude;
Fleck, Marc-Julian;
Jarke, Juliane;
Klein, Stefanie;
Kortekaas, Caroline;
Kurze, Albrecht;
Linke, Diane;
Maas, Franzisca;
Marsden, Nicola;
Melo, Ricardo;
Michel, Susanne;
Müller-Birn, Claudia;
Pröbster, Monika;
Rießenberger, Katja Antonia;
Schäfer, Mirko Tobias;
Sörries, Peter;
Stilke, Julia;
Volkmann, Torben;
Weibert, Anne;
Weinhold, Wilhelm;
Wolf, Sara;
Zorn, Isabel;
Heidt, Michael;
Berger, Arne (2022): Collaborative Speculations on Future Themes for Participatory Design in Germany.
In i-com: Journal of Interactive Media
, Heft: 21(2)
, S.283-298.
DOI: 10.1515/icom-2021-0030
Elixmann, Yanik;
Jarke, Juliane; (2022): Considering the Reluctance to Adopt Open Data in German Public Administration: An Exploration of Individual Innovation-Decisions.
In eJournal of eDemocracy and Open Government (JeDEM)
, Heft: 14(1)
, S.50-71.
DOI: 10.29379/jedem.v14i1.681
Zakharova, Irina;
Jarke, Juliane;
Breiter, Andreas; (2022): Affinity Spaces as an Analytical Lens for Attending to Temporality in Critical Data Studies: The Case of COVID-19-Related, Educational Twitter Communication.
in: Andreas Hepp; Juliane Jarke; Leif Kramp
New Perspectives in Critical Data Studies. The Ambivalences of Data Power,
Cham:
Palgrave Macmillan
, S.345-369.
Breiter, Andreas (2022): Datafizierung von Schule – Wie die Schule durch Daten konstruiert wird.
Pädagogische Hochschule Schwyz, Goldau, Schweiz:
Konferenz: IMS-Tagung 2022 - datafication in education, 11.6.2022
Hepp, Andreas;
Jarke, Juliane;
Kramp, Leif; (2022): New Perspectives in Critical Data Studies: The Ambivalences of Data Power.
ISBN: 978-3-030-96180-0
Cham:
Palgrave Macmillan
Manchester, Helen;
Jarke, Juliane (2022): Considering the role of material gerontology in reimagining technology design for ageing populations.
In International Journal of Ageing and Later Life
, Heft: 15
, S.181-213.
Zakharova, Irina;
Jarke, Juliane (2022): Educational technologies as matters of care.
In Learning, Media and Technology
, Heft: 47(1)
, S.95-108.
Breiter, Andreas (2021): Digitale Transformation von Schule als Handlungsfeld der Landespolitik.
Berlin und Online:
Konferenz: WZB Kolloquium Bildungspolitik: Steuerung auf dem Prüfstand, 7.12.2021
Kubicek, Herbert (2021): Internetnutzung älterer Menschen in Bremen und Bremerhaven. Ergebnisse und Schlussfolgerungen einer Bevölkerungsumfrage 2021. Bericht der wissenschaftlichen Begleitforschung. Hrsg. Institut für Informationsmanagement Bremen (ifib).
Breiter, Andreas; Viertel, Michael; Krieter, Philipp (2021): „Aber dann dachte ich (.) auch egal“. in: Mandy Schiefner-Rohs, Sandra Hofhues, Andreas Breiter medienpaed.com Themenheft: Datengetriebene Schule Forschungsperspektiven im Anschluss an den 27. Kongress der DGfE,
Jarke, Juliane;
Molina León, Gabriela;
Zakharova, Irina;
Heuer, Hendrik;
Gerhard, Ulrike (2021): Beyond Participation: A Review of Co-Creation in Computing.
In "Communicative Figurations”| ZeMKI Working Paper | No. 39
, S.1-21.