
- ifib-research
- Publications
Publications
Here you can find our publications (books and articles), conference papers and lectures by ifib staff.
Heuer, Hendrik (2022): Towards Socio-Technical Interventions Against Misinformation.
Stuttgart:
Konferenz: Science and Art of Simulation (SAS 2022): Trust and Disinformation
Breiter, Andreas (2022): Digitale Transformation der Hochschulen … oder alter Wein in neuen Schläuchen?.
Frankfurt/Main:
Konferenz: Macromedia University Day, 21.9.2022
Welling, Stefan (2022): Wohin entwickelt sich die berufliche Bildung? - Handlungsempfehlungen zur Kompetenzförderung der Verwaltungsfachangestellten in einer digitalen Arbeitswelt.
Karlsruhe:
Konferenz: Bundestagung der Studieninstitute und Verwaltungsschulen,27.09.2022
Zakharova, Irina (2022): Understanding data studies. A conceptual and methodological inquiry into research on datafication.
Stockholm, virtuell:
Konferenz: Södertörn Higher Seminar in Media and Communication Studies. 20.9.2022
Breiter, Andreas (2022): CMD. Ein Kommando zur Berechnung auf der Hinterbühne.
in: Sandra Hofhues; Konstanze Schütze
Doing Research,
Bielefeld:
Transcript
, S.172-177.
Zakharova, Irina (2022): Understanding data studies. A conceptual and methodological inquiry into research on datafication.
Dissertation.
DOI: https://doi.org/10.26092/elib/1675
Mucha, Henrik;
Correia de Barros, Ana;
Benjamin, Jesse Josua;
Benzmüller, Christoph;
Bischof, Andreas;
Buchmüller, Sandra;
de Carvalho, Alexandra;
Dhungel, Anna-Katharina;
Draude, Claude;
Fleck, Marc-Julian;
Jarke, Juliane;
Klein, Stefanie;
Kortekaas, Caroline;
Kurze, Albrecht;
Linke, Diane;
Maas, Franzisca;
Marsden, Nicola;
Melo, Ricardo;
Michel, Susanne;
Müller-Birn, Claudia;
Pröbster, Monika;
Rießenberger, Katja Antonia;
Schäfer, Mirko Tobias;
Sörries, Peter;
Stilke, Julia;
Volkmann, Torben;
Weibert, Anne;
Weinhold, Wilhelm;
Wolf, Sara;
Zorn, Isabel;
Heidt, Michael;
Berger, Arne (2022): Collaborative Speculations on Future Themes for Participatory Design in Germany.
In i-com: Journal of Interactive Media
, Heft: 21(2)
, S.283-298.
DOI: 10.1515/icom-2021-0030
Elixmann, Yanik;
Jarke, Juliane; (2022): Considering the Reluctance to Adopt Open Data in German Public Administration: An Exploration of Individual Innovation-Decisions.
In eJournal of eDemocracy and Open Government (JeDEM)
, Heft: 14(1)
, S.50-71.
DOI: 10.29379/jedem.v14i1.681
Lehmann-Wermser, Andreas; Weyel, Benjamin; Breiter, Andreas; Krieter, Philipp; Viertel, Michael (2022): Selbstregulierte Lernpraxen beim digitalen Musiklernen. Ergebnisse aus einer multimethodischen Untersuchung.
in: Ahlers, Michael; Jörissen, Benjamin; Donner, Martin; Wernicke, Carsten
Musikmachdinge im Kontext. Forschungszugänge zur Soziomaterialität von Musiktechnologien,
Hildesheim:
Ohlms
, S.141-163.
Molina León, Gabriela; Lischka, Michael; Luo, Wei; Breiter, Andreas (2022): Mobile and Multimodal? A Comparative Evaluation of Interactive Workplaces for Visual Data Exploration.
in: Comput. Graph. Forum, 41(3), 417-428. doi: 10.1111/cgf.14551
(2022). Comput. Graph. Forum, 41(3), 417-428. doi: 10.1111/cgf.14551,
In Comput. Graph. Forum
, Heft: 41, 3
, S.417-428.
Konferenz: Comput. Graph. Forum, 41(3), 417-428. doi: 10.1111/cgf.14551
DOI: 10.1111/cgf.14551
Zakharova, Irina;
Jarke, Juliane;
Breiter, Andreas; (2022): Affinity Spaces as an Analytical Lens for Attending to Temporality in Critical Data Studies: The Case of COVID-19-Related, Educational Twitter Communication.
in: Andreas Hepp; Juliane Jarke; Leif Kramp
New Perspectives in Critical Data Studies. The Ambivalences of Data Power,
Cham:
Palgrave Macmillan
, S.345-369.
Breiter, Andreas (2022): Datafizierung von Schule – Wie die Schule durch Daten konstruiert wird.
Pädagogische Hochschule Schwyz, Goldau, Schweiz:
Konferenz: IMS-Tagung 2022 - datafication in education, 11.6.2022