You are here:  
  1. ifib-research
  2. Publications

Publications

Here you can find our publications (books and articles), conference papers and lectures by ifib staff.


  Reset form

Breiter, Andreas; Krieter, Philipp; Lehmann-Wermser, Andreas; Viertel, Michael; Weyel, Benjamin (2023): KI-Unterstützung in der Kulturellen Bildung: Potenziale von Learning Analytics für Musiklernen am Beispiel automatisierter Auswertungen von Bildschirmaufzeichnungen. in: Claudia de Witt, Christina Gloerfeld, Silke E. Wrede Künstliche Intelligenz in der Bildung, Berlin: Springer VS


Altay, Sacha; Berriche, Manon; Heuer, Hendrik; Farkas, Johan; Rathje, Steven; (2023): A survey of expert views on misinformation: Definitions, determinants, solutions, and future of the field. In Harvard Kennedy School (HKS) Misinformation Review , Heft: 4 , S.34.
DOI: https://doi.org/10.37016/mr-2020-119


Zakharova, Irina (2023): Datafied education: Tensions between care and control. Cardiff, UK: Konferenz: Data Justice Conference 2023, 19.-20.06.2023


Zakharova, Irina (2023): Datenreisen - Steuerung und Planung in Schule und Bildung mit und über Daten. Bremen: Konferenz: Forum Bildungsforschung , 15.6.2023


Breiter, Andreas (2023): Artificial Intelligence and the Future of Student Experience. Berkeley, CA: Konferenz: Keynote Panel. The 2023 SERU Symposium of the Center for Studies in Higher Education at UC Berkeley, 14.-15.6.2023


Lena Wollenberg, Stefan Welling (2023): Mehr Frauen in IT Berufe bringen Status Quo und Perspektiven - Bestandsaufnahme für das Projekt F.IT Frauen in IT.


Wollenberg, Lena; Welling, Stefan (2023): Mehr Frauen in IT-Berufe bringen – Status Quo und Perspektiven. Zentrale Ergebnisse der Bestandsaufnahme für das Projekt F.IT Frauen in IT.


Breiter, Andreas (2023): Communicative AI in Education – from bias to trust. University of Twente: Konferenz: AI and Data use in Education (AID-E) network


Breiter, Andreas; Bock, Annekatrin (2023): Datafizierte Gesellschaft | Bildung | Schule. in: A. Bock, A. Breiter, S. Hartong, S. Jornitz, A. Lange & F. Macgilchrist (Hrsg.) Die datafizierte Schule, Wiesbaden: Springer VS , S.1-36.
DOI: 10.1007/978-3-658-38651-1_1


Bock, Annekatrin; Breiter, Andreas; Hartong, Sigrid; Jarke, Juliane; Jornitz, Sieglinde; Lange, Angelina; Macgilchrist, Felicitas (Hrsg.) (2023): Die datafizierte Schule. ISBN: 978-3-658-38650-4
Wiesbaden: Springer VS DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-38651-1


Troeger, Jasmin; Zakharova, Irina; Macgilchrist, Felicitas; Jarke, Juliane (2023): Digital ist besser!? – Wie Software das Verständnis von guter Schule neu definiert. in: A. Bock, A. Breiter, S. Hartong, S. Jornitz, A. Lange & F. Macgilchrist (Hrsg.) Die datafizierte Schule, Weisbaden: Springer VS , S.93-129.
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-38651-1_4


Mayer, Ben; Jornitz, Sieglinde; Zakharova, Irina; Brick, Yan; Jarke, Juliane (2023): Pandemiebedingte Schulschließungen und die Nutzung digitaler Technologien. Welchen Einblick Twitter- und Interviewanalysen geben können. in: A. Bock, A. Breiter, S. Hartong, S. Jornitz, A. Lange & F. Macgilchrist (Hrsg.) Die datafizierte Schule, Wiesbaden: Springer VS , S.161-193.
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-38651-1_6