You are here:  
  1. ifib-research
  2. Publications

Publications

Here you can find our publications (books and articles), conference papers and lectures by ifib staff.


  Reset form

Maya, Fatima; Krieter, Philipp; Breiter, Andreas; Wolf, Karsten D. (2022): Extracting Production Style Features of Educational Videos with Deep Learning. Konferenz: Deutsche eLearning Forschung Informatik (DeLFI), 12.-15.9.2022


Hartmann, Johanna; Heuer, Hendrik; Breiter, Andreas (2022): Data Leakage Through Click Data in Virtual Learning Environments. Karlsruhe: Konferenz: Deutsche eLearning Forschung Informatik (DeLFI)


Heuer, Hendrik (2022): Towards Socio-Technical Interventions Against Misinformation. Stuttgart: Konferenz: Science and Art of Simulation (SAS 2022): Trust and Disinformation


Breiter, Andreas (2022): Digitale Transformation der Hochschulen … oder alter Wein in neuen Schläuchen?. Frankfurt/Main: Konferenz: Macromedia University Day, 21.9.2022


Breiter, Andreas (2022): CMD. Ein Kommando zur Berechnung auf der Hinterbühne. in: Sandra Hofhues; Konstanze Schütze Doing Research, Bielefeld: Transcript , S.172-177.


Zakharova, Irina (2022): Understanding data studies. A conceptual and methodological inquiry into research on datafication. Dissertation. DOI: https://doi.org/10.26092/elib/1675


Breiter, Andreas; Krieter, Philipp; Lehmann-Wermser, Andreas; Viertel, Michael; Weyel, Benjamin (2022): KI-Unterstützung in der Kulturellen Bildung: Potenziale von Learning Analytics für Musiklernen am Beispiel automatisierter Auswertungen von Bildschirmaufzeichnungen. in: Claudia de Witt, Christina Gloerfeld, Silke E. Wrede Sammelband KI in der Bildung, Springer VS


Mucha, Henrik; Correia de Barros, Ana; Benjamin, Jesse Josua; Benzmüller, Christoph; Bischof, Andreas; Buchmüller, Sandra; de Carvalho, Alexandra; Dhungel, Anna-Katharina; Draude, Claude; Fleck, Marc-Julian; Jarke, Juliane; Klein, Stefanie; Kortekaas, Caroline; Kurze, Albrecht; Linke, Diane; Maas, Franzisca; Marsden, Nicola; Melo, Ricardo; Michel, Susanne; Müller-Birn, Claudia; Pröbster, Monika; Rießenberger, Katja Antonia; Schäfer, Mirko Tobias; Sörries, Peter; Stilke, Julia; Volkmann, Torben; Weibert, Anne; Weinhold, Wilhelm; Wolf, Sara; Zorn, Isabel; Heidt, Michael; Berger, Arne (2022): Collaborative Speculations on Future Themes for Participatory Design in Germany. In i-com: Journal of Interactive Media , Heft: 21(2) , S.283-298.
DOI: 10.1515/icom-2021-0030


Elixmann, Yanik; Jarke, Juliane; (2022): Considering the Reluctance to Adopt Open Data in German Public Administration: An Exploration of Individual Innovation-Decisions. In eJournal of eDemocracy and Open Government (JeDEM) , Heft: 14(1) , S.50-71.
DOI: 10.29379/jedem.v14i1.681


Lehmann-Wermser, Andreas; Weyel, Benjamin; Breiter, Andreas; Krieter, Philipp; Viertel, Michael (2022): Selbstregulierte Lernpraxen beim digitalen Musiklernen. Ergebnisse aus einer multimethodischen Untersuchung. in: Ahlers, Michael; Jörissen, Benjamin; Donner, Martin; Wernicke, Carsten Musikmachdinge im Kontext. Forschungszugänge zur Soziomaterialität von Musiktechnologien, Hildesheim: Ohlms , S.141-163.


Zakharova, Irina; Jarke, Juliane; Breiter, Andreas; (2022): Affinity Spaces as an Analytical Lens for Attending to Temporality in Critical Data Studies: The Case of COVID-19-Related, Educational Twitter Communication. in: Andreas Hepp; Juliane Jarke; Leif Kramp New Perspectives in Critical Data Studies. The Ambivalences of Data Power, Cham: Palgrave Macmillan , S.345-369.


Breiter, Andreas (2022): Datafizierung von Schule – Wie die Schule durch Daten konstruiert wird. Pädagogische Hochschule Schwyz, Goldau, Schweiz: Konferenz: IMS-Tagung 2022 - datafication in education, 11.6.2022