Sie sind hier:  
  1. ifib-research
  2. Publikationen

Publikationen

Hier halten wir für Sie unsere Publikationen (Bücher und Aufsätze), Konferenzbeiträge und Vorträge von ifib-Mitarbeitenden bereit.


  Zurücksetzen

Jarke, Juliane; Macgilchrist, Felicitas (2021): Dashboard stories: How the narratives told by predictive analytics reconfigure roles, risk and sociality in education. In Big Data & Society , S.1-13.


Breiter, Andreas (2021): Strategische Planung einer lernförderlichen IT-Infrastruktur für Schulen. in: Brägger, Gerold/Rolff, Hans-Günter (Hrsg.) Handbuch Lernen mit digitalen Medien, Weinheim/Basel: Beltz , S.567-578.


Heuer, Hendrik; Jarke, Juliane; Breiter, Andreas (2021): Machine learning in tutorials–Universal applicability, underinformed application, and other misconceptions. In Big Data & Society , S.8(1), p.20539517211017593.


Zakharova, Irina; Jarke, Juliane (2021): Educational technologies as matters of care.. Copenhagen, Denmark (virtual): Konferenz: NOSTS 2021 (Nordic Science and Technology Studies), 20.-21.5.2021


Bischof, Andreas; Jarke, Juliane (2021): Configuring the older adult: How age and ageing are re-configured in gerontechnology design. in: Alexander Peine, Barbara L. Marshall, Wendy Martin, Louis Neven Socio-gerontechnology - Interdisciplinary Critical Studies of Ageing and Technology, Routledge


Breiter, Andreas; Brüggemann, Marion; Howe, Falk (2021): Digital Literacy as Cross-sectional Competence in VET – A Case Study of a Network of German Vocational Schools.. Konferenz: ECER 2021 (preprint)


Kubicek, Herbert (2021): Digitalambulanz unter Corona-Bedingungen. Erfahrungen und Schlussfolgerungen aus den ersten fünf Innovationsprojekten im Netzwerk Digitalambulanzen Bericht der Wissenschaftlichen Begleitforschung im Auftrag des Senators für Finanzen der Freien Hansestadt.


Bock, Annekatrin; Zakharova, Irina (2021): Researching (in)visible data.. Zürich, Switzerland: Konferenz: Dreiländertagung DACH21, 07.-09.04.2021


Jarke, Juliane (2021): Community by Template? Considering the Role of Templates for Enacting Membership in Digital Communities of Practice. in: Karen Kastenhofer & Susan Molyneux-Hodgson Community and Identity in Contemporary Technosciences. Sociology of the Sciences Yearbook, Cham: Springer , S.183-204.


Zakharova, Irina; Jarke, Juliane (2021): Educational technologies as matters of care.. Kassel, Germany: Konferenz: New materialist informatics Conference, 23.-25.3.2021


Jarke, Juliane; Zakharova, Irina (2021): Data journeys: Considering a conceptual and methodological tool for studying organisational data practices.. Universität Bremen: Konferenz: ZeMKI Forschungskolloquium, 10.2.2021


Heuer, Hendrik (2021): Leibniz Media Lunch Talks. Hamburg (Online): Konferenz: Leibniz-Institut für Medienforschungs - Hans-Bredow Institut