Wir freuen uns sehr, bei der diesjährigen European Conference on Educational Research (ECER) dabei zu sein und unsere Projektergebnisse präsentieren zu dürfen. Mit dabei sind auch viele weitere Mitarbeiter*innen des ifibs. Vom 06. bis 10. September kommen bei der Tagung der European Educational Research Association (EERA) Forschende aus ganz Europa und dem Rest der Welt zusammen, um sich über Theorien, Methoden, Argumente, Ergebnisse und Forschungsethik im Bildungsbereich auszutauschen. Aufgrund der COVID19-Pandemie findet die Konferenz online statt.
Neben DATAFIED stellen sind u.A. auch weitere Projekte wie All is data auf der ECER anzutreffen.
Mit DATAFIED und All is data sind wir mit folgenden Vorträgen bei der #ECER2021 vertreten:
06.09.2021
Seeing through Data: The normalizing Politics of Datafication and its Impact on Teacher and Student Subjectivities
Sigrid Hartong, Annina Förschler, Vito Dabisch, Jamie Manolev, Alice Bradbury, Sieglinde Jornitz & Anna Sullivan
Session: 23 SES 10 A | 09:00-10:30 | Room: n/a | Chair: Sigrid Hartong
Learning Platform on the Rise – Itslearning's Corporate Expansion Strategy and its Ambivalent Effects on Schooling in Germany
Vito Dabisch, Annina Förschler & Sigrid Hartong
Session: 23 SES 01 A | 09:00-10:30 | Room: n/a | Chair: Sigrid Hartong
07.09.2021
Enacting Accountability in Education and Its Effects on the Teacher Profession 2
Guri Skedsmo, Silje Kristin Gloppen, N N, Sigrid Hartong & James Spillane
Session: 23 SES 08 B | 16:00-17:30 | Room: n/a | Chair: Guri Skedsmo
Manifestations of Rising Datafication in German School Supervision and Consultancy: Ambivalent Transformations of a Low-Accountability System
Sigrid Hartong & Vito Dabisch
Session: 23 SES 08 B | 16:00-17:30 | Room: n/a | Chair: Guri Skedsmo
09.09.2021
Handling Data in Instructional Practice: Students’ System Feedback Processing
Sieglinde Jornitz & Benjamin Mayer
Session: 06 SES 13 A | 09:00-10:30 | Room: n/a | Chair: Theo Hug
Data(fication) in Schools: Perspectives, Practices, and Research Approaches
Ulrike Krein, Maike Altenrath, Noëlle Diegel, Adrian Roeske, Doreen Büntemeyer, Mandy Schiefner-Rohs, Sigrid Hartong, Neil Selwyn, Paul Weinrebe, Sandra Hofhues, Andreas Breiter, Philipp Krieter, Michael Becker & Anna Hartenstein
Session: 06 SES 14 A | 11:00-12:30 | Room: n/a | Chair: Sigrid Hartong
Digital Literacy as Cross-sectional Competence in VET – A Case Study of a Network of German Vocational Schools
Andreas Breiter, Falk Howe & Marion Brüggemann
Session: 02 SES 14 A | 11:00-12:30 | Room: n/a | Chair: Lukas Ramseier
Datafication in School and (some of) it’s Implications: The More the Merrier?
Adrian Roeske, Doreen Büntemeyer, Andreas Breiter & Philipp Krieter
Session: 02 SES 14 A | 11:00-12:30 | Room: n/a | Chair: Sigrid Hartong
Transforming Learning through Automated Technologies; Transforming Automated Technologies through Learning
Sigrid Hartong, Mathias Decuypere, Jeremy Knox, Manuel Reinhard, Kalervo N. Gulson, Sam Sellar & Felicitas Macgilchrist
Session: 28 SES 15 A | 14:00-15:30 | Room: n/a | Chair: Mathias Decuypere
Edunudge
Mathias Decuypere & Sigrid Hartong
Session: 28 SES 15 A | 14:00-15:30 | Room: n/a | Chair: Mathias Decuypere
10.09.2021
“All Data Are Cooked”: Reflecting on Recipes for Researching Educational Data Practices
Irina Zakharova & Juliane Jarke
Session: 28 SES 17 A | 09:00-10:30 | Room: n/a | Chair: Camilla Addey